torsdag den 2. december 2010

Juleforberedelser del 2

Albert havde sin sidste dag hos Hanne og Jørgen i dag. Vi havde bagt pølsehorn og muffins, som de kunne hygge sig med og selvfølgelig var der også en fin gave fra Georg Jensen til Hanne og Jørgen - som Albert kunne fortælle, at hans faster havde lavet! Senere da Ludvig og moren kom for at hente Albert drak vi kaffe og spiste æbleskiver sammen med de forældre som kom dumpende ind i løbet af eftermiddagen. Det var rigtig hyggeligt. En af de andre forældre sagde så følgende til mig: "Han (Albert) har da også udviklet sig rigtig meget på det sidste... Han plejer at være sådan en vildbasse" Jeg kiggede bare på hende og smilede og sagde ja. Jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle svare, men det var egentlig dejligt, at der var nogen der turde sige sandheden! Selvom jeg egentlig synes, at han er mere vildbasse nu end for 3 måneder siden...
Ludvig og mor laver juledekorationer! Her er resultaterne. Den første er til nogle venner, som har det svært lige for tiden. Den anden er vores kalenderlys og den sidste er med stjerner og lys indkøbt til spejdernes julebasar.



Som en lille krølle på muse historien fra nedenstående indlæg, kan jeg fortælle, at det ikke lykkedes for Peter at slå musen ihjel, da han trampede på den med sine store gummistøvler. Musen stak af med en ødelagt hale. Jeg skældte ud og råbte op om, at nu kommer den sikkert ind igen... Og rigtig nok tirsdag aften kom musen på besøg igen. Den sad igen og tronede i skraldespanden. Denne gang kunne Peter tage sig af den med det samme, hvilket resulterede i, at musen løb rundt på gulvet indtil Peter fik den slået ihjel. Så ville han selvfølgelig være morsom, så musen blev lagt på min fine krans, som hænger på døren! Da Peter så mit ansigtsudtryk fik han det hurtigt fjernet igen.
Resten af aftenen blev hele huset pyntet op med røde nisser, halmbukke, grene, stjerner, hjerte og selvfølgelig klokken af sølv, som har været min oldemors.
De sidste pakker til Alberts pakkekalender blev pakket ind og hænger nu på den broderede kalender, han fik af sin oldemor, da han blev født. Alt er helt klar til d. 1. december.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: