torsdag den 2. december 2010

1. december

Endelig blev det 1. december! Jeg elsker jul! Jeg elsker julekalendere, julelys, julehygge, julemad, julemanden, juleaften - som jeg sagde til Peter forleden dag - jeg køber alt, hvis bare der står jul der på eller det er på tilbud....
1. december havde vi ventet på af flere grunde. En ting er julen, en anden ting var, at Albert skulle starte i Klokkerholm børnehave. Efter at spist morgenmad med hele familien med tændt kalenderlys og pakken fra julemanden var åbnet, var Albert helt klar til at komme af sted, som det ses på billedet!
Så Ludvig kom op i barnevognen og så af sted mod den anden ende af byen - noget længere end vi er vant til. Da Albert havde fået overtøjet af strøg han af sted og satte sig til at lege med nogle heste og var lidt ligeglad med sin mor. Efter en tur ude ved de store børn, fandt Albert selv bilrummet og så kunne mor og Ludvig godt gå hjem igen. Vi nåede dog kun at være hjemme en halv time, så gik turen tilbage igen, for at hente Albert. Da jeg kom ind i børnehaven, kunne jeg høre, at Albert græd. Britta, Alberts kontaktpædagog, var ved at trøste ham. Det vidste sig, at en af de større drenge, havde kastet ting på Albert og det gjorde ondt på mig, fortalte han bagefter. Men den skramme på kinden ødelagde ikke dagen for Albert og han syntes, at var fantastisk at være i børnehave. (Han havde også prøvet toilettet! Hurra!). Næsten hjemme igen, spurgte Albert, da han så Jørgen og Hannes hus: " Skal jeg over og lege ved Hanne nu?" Så helt træt var han ikke...
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: