søndag den 24. august 2008

Sommerens bøger...

Blev lige lidt inspireret af Søster Lagkages blogindlæg om bøger, så her kommer de bøger jeg har læst i løbet af sommeren.

Jo Nesbø, norsk krimiforfatter, skriver helt fantastisk, kan ikke sammenlignes med andre krimiforfattere. Serien i 7 bind indtil videre (manden lever endnu) handler om vicepolitikommisæren Harry Hole, som er en fantastisk efterforsker og opklarer de sværeste sager, desværre er han alkoholiker og får derfor en del modvind.
Flagermusmanden, Kakerlakkerne, Rødhals, Sorgenfri, Marekors

Khaled Hosseini, afgansk født og opvokset i Afganistan, Iran, Frankrig og i 1980 fik familien asyl i USA, hvor han stadig bor.
Drageløberen, handler om 2 drenge, der vokser op i Afganistan. De er bedste venner og en dag sker der noget der ændrer deres venskab og liv. Fantastisk bog om, hvordan ens fortid kan præge hele ens fremtid og liv.
Under en strålende sol, en fantastisk bog der skildrer kvinders kamp i Afganistan før, under og efter Taliban. En bog der giver stof til eftertanke og fik mig til at blive taknemmelig over at være kvinde i Danmark.

Unni Lindell, norsk krimiforfatter, minder lidt om Mari Jungsted i skrivestil.
Orkestergraven, sidst udkommet bind i serien om efterforskeren Cato.

Fay Weldon, En stor familie. En underholdende bog uden indhold.

J.R Rowling, Harry Potter 1-7. Gribende fortælling, som man skal have god tid til at læse, de er umulige at ligge fra sig, når man først er begyndt.

Og så tror jeg, at der er par stykker jeg har glemt alt om, så de er nok ikke værd at anbefale...

2 kommentarer:

Uhulen sagde ...

Har du læst alt det?! Jeg er fuldstændig duperet - og jeg som troede, at jeg havde læst meget :-)

Hr. og Fru Danmark sagde ...

Jeg ved godt, at det er mange bøger, men jeg har faktisk læst dem alle. Nu går jeg jo også hjemme og kan nemmere finde tiden til det. Fjernsynet har også været slukket de fleste aftener til fordel for bøgerne.