mandag den 21. april 2008

Famlien Danmark nu uden hund...

En svær beslutning blev taget d. 9. april, nemlig at skille os af med vores dejlige fantastiske lille hund Wilma. Vi har i lang tid haft problemer med at lade Wilma være alene hjemme. Hun har hylet og været meget ked af det. Heldigvis ødelagde hun ikke noget, men hun generede naboerne (det vil de ikke indrømme) og det var så synd for hende.

Min storebror kender nogen, der kender nogen (sådan er det i Nordjylland), som godt kunne tage sig af en grand danois og muligvis var interesserede i at få Wilma. Vi fik udvekslet telefonnumre og torsdag d. 10 om formiddagen fik vi det hele arrangeret og allerede om eftermiddagen kørte vi ud til Ingrid og Jan, som bor lidt nord for Sindal. Ingrid og Jan bor ude på landet med deres fire hunde i forskellige størrelser. Blandt andet har de Laika en blå fire år gammel grand danois som havde brug for en legekammerat på sin egen størrelse.

Vi afleverede Wilma til Ingrid og Jan og snakkede lidt med de andre hunde og så kørte vi hjem igen. Jeg græd det meste af vejen hjem (ligesom at jeg græd det meste af torsdagen inden vi afleverede hende). Det er en af de sværeste beslutninger, jeg nogensinde har truffet. Wilma er en dejlig hund og skøn at være sammen med. Hun kunne bare ikke være alene hjemme og det bliver man nødt til at kunne være som familien Danmarks hund. Øv. Nu halvanden uge senere savner jeg stadig Wilma og når jeg tænker på hende, kan jeg mærke tårerne trænger sig på, men jeg ved, at det var den rette beslutning og Jan og Ingrid har fortalt, at hun er faldet godt til og leger fint med Laika.

Farvel til Wilma!

2 kommentarer:

Magnificat sagde ...

Hej hele familien Danmark .
her hjemme i fam. Thaarup blev vi meget meget kede af at høre om Wilmas flytning. Vores indre hundehjerter hyler højt mod himmelen - Frue er også ked af det, og vi kommer alle til at savne Wilma som var en rigtig dejlig hund . Vi håber i finder jer en ny god hund.

Knus Fam. Thaarup

Louise Aaen sagde ...

åhrha - jeg får da også helt tårer i øjnene, sikke trist at måtte sige farvel til Wilma.