tirsdag den 30. oktober 2007

Så har jeg afsluttet Stieg Larsson


Det er herligt at gå hjemme, så man har tid til at fordybe sig i gode bøger. Jeg har den sidste tid kastet mig over Stieg Larssons krimier. Den første læste jeg for et stykke tid siden og nu har jeg afsluttet andet og tredje bind - æv, selvom bøgerne er lange, slutter de alt for hurtigt.
Første bind har jeg i paperback og de to andre i hardback. Da jeg forventningsfuldt lukkede to´eren op, blev jeg meget skuffet og sur - Stieg Larsson er død, stod der på omslaget! Det anede jeg ikke, jeg blev temmelig sur over, at min nye yndlingsforfatter ikke kan skrive mere. Æv! Har godt nok, at han har skrevet en fjerde bog, som ikke er udkommet endnu på grund af noget bøvl med rettighederne eller lignende... Men gør dig selv den tjeneste at læse bøgerne - du bliver ikke skuffet.

2 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Jeg læser dem jo på svensk. Og er lige begyndt på nr. 2. Jeg vidste så godt, at Stig Larson er død. Det sker for selv de bedste!

Unknown sagde ...

jeg har kun fået læst den første indtil videre men de er helt klart et hit. så nu overvejer jeg lidt om jeg skal vente lidt med de to næste, bare for at kunne glæde mig lidt mere :)