tirsdag den 30. oktober 2007

PFT 2007

Siden jeg skrev sidst, har Hr. og Fru Danmark været en tur i Vinderup på spejdernes patruljeførertræning - den ultimative spejderoplevelse.

Vi var ca. 60 spejdere afsted incl. lederne. Vi havde en fantastisk tur og endnu en gang bliver man forundret over de dygtige spejdere der er i MS. Spejderne er utrolig sociale og elsker at være sammen med hinanden - de bliver tilmed kærester på tværs af niveauer og byer. Den sidste aften var hele fire kærestepar nomineret som ugens bedste par og tænk en gang Hr. og Fru Danmark var ikke blandt de nominerede, det er vi begge dybt skuffede over og skulle en sådan prisudelling finde sted en anden gang, vil vi gerne vide det i god tid, så vi kan nå at bestikke juryen.

Fru Danmark var leder på færdighedskurset sammen med 4 andre meget kompentente ledere. Jeg havde ikke så meget program og brugte mest tiden på at lytte til de andres undervisning, som var spændende. Jeg har blandt andet lært nogle nye knob, lavet et kodehjul og lært at bruge en GPS (kan måske ikke lige huske hele teorien bag... Sorry Mikkel). Jeg havde så æren af at holde den kedeligste lektion om grønne bønner. Fedt at den en times program, jeg havde, blev evalueret som den kedeligste. Godt man er gammel og erfaren leder, så man kan klare kritikken.

I år var så også min sidste PFT (tror jeg - måske vender jeg tilbage, det er sket før, at jeg har holdt pauser...). Næste år passer bare utrolig dårligt. Jeg er næsten lige startet på arbejde efter barslen og jeg synes, det er for tidligt at få det lille pus passet en hel uge. Men jeg slipper nok ikke for alle forberedelserne, da jeg plejer at fungere som AG´s sekretær og hun kan nok ikke undvære mig helt (håber jeg ikke). Heldigvis læser AG ikke min blog, så langt er hun ikke kommet i den teknologiske udvikling. Så vi må se hvad der sker næste år.

Det er faktisk lidt mærkeligt at tænke på, at jeg er for gammel eller for voksen til at fungere som leder på PFT - skræmmende.... Jeg fylder jo først 25 til januar...


Ingen kommentarer: