onsdag den 21. maj 2008

Al magt til Birthe Rønn Hornbech!

Den kvinde, er den sejeste kvinde, jeg "kender". Gør lige som mig og meld til facebook gruppen: "Birthe Rønn Hornbech styrer for vildt!"

Hvor er de danske politikere langt ude! Både dem i regeringen og dem udenfor. Hvor er det latterligt, at man ikke må bære tørklæde eller andre religiøse symboler som dommer og sikkert også snart i andre offentlige stillinger. Hvor er det lige vores land er på vej hen??? Tror de danske politikere at folk bliver styret af det de har siddende over hovedet i stedet for det der er inden i? Helt ærligt - tænker en muslimsk kvinde mindre muslimsk, fordi hun ikke har sit tørklæde på? Opfører kristne sig mere kristent, fordi de har et kors hængende om halsen? Hvad er vi så bange for? Det er da fedt med mangfoldighed og forskellige interessandte mennesker. Elever i den danske folkeskole kan da fascineres af en lærer, selvom alle lærere har samme frisure og ens tøj på...
Hvis du en eller anden uforklarlig grund er uenig med mig, så tænk lige over denne udtalelse.

Det er ikke danske muslimer, der er for religiøse. Det er de kristne danskere, der ikke er religiøse nok, mener integrationsminister Birthe Rønn Hornbech

5 kommentarer:

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Jeg er altså ikke uenig med dig - overhovedet ikke. Jeg har tænkt på at få lavet nogle forskellige t-shirts med neonfarvede kors og fisk og andre symboler. Og så skal der stå: Giv agt, dette er et religiøst symbol båret i det offentlige rum!
Nej, vi vil IKKE lade frygt ødelægge vores dejlige land.

Uhulen sagde ...

Ja.. man undres over hvad folk kan gå op i.

Til gengæld vil jeg helst ikke være religiøs, men meget gerne kristen - det lidt to ting for mig :-)

Og send endelig sådan en statement t-shirt til mig, fantastisk idé. - Er sikker på Tine også har aflagt bestilling ;-)

Tine Gjessø sagde ...

jo tak Kathrine..
Gode modspørsmål, du stiller Malikka...
ja hende Birthe var bare for sej i sidste uge...
desværre kan man her til morgen læse i Politikken på nettet, at den nylige hjemsendelse af irakkere, der har allerede har afsonet domme i Danmark, er i strid med forsk. konventioner - og at Danmark ikke har nogen aftale med Irak om, hvad der skal ske med de hjemsendte.. så meget for vores retsstat!

Tro Håb og Kærlighed sagde ...

Mht at skelne mellem at være religiøs og at være kristen, så er jeg bange for, at det er for avanceret for de politikere, der vil have religiøsiteten ud af det offentlige rum.

Magnificat sagde ...

jamne hun er virkelig sej .. på et tidspunkt faldt jeg over dr 2 hvor de sendte direkte fra Christiansborg hvor hun bare gav dansk folkeparti tørt på med deres latterlige politik - hun er sej på den der tøre måde, som er til at tage føle på ..